Alla inlägg under januari 2012

Av Elin - 29 januari 2012 17:40

Idag vaknade jag upp med ett sånt därnt leende och en sån känsla i magen som har hållt i sig hela dagen. Det var ju inte ens planerat från mitt håll och jag vet inte ens om det var bara något  men det får gärna hålla i sig.Helt löjligt att sitta här och småle för sig själv men det är de jag gör nu.


Wooooo it's the perfect time of day
Come on now
It's the perfect time of day
it's the perfect time with you

Av Elin - 26 januari 2012 20:12

Idag har det varit en sån därn härlig dag. Bestämde mig för att köpa växter till mitt fönsterbleck, några fräscha nya dukar och sist men inte minst köpte jag min första tränings BH. Kändes faktiskt riktigt vuxet att inhandla dessa saker och det blev genast lite mer ombonat efter att jag satt dit växterna i fönstret. Till min växtsamling skulle jag också vilja ha en jukkapalm, men det får bli en annan dag då jag har en bil som jag kan transportera jukkapalmen med.


Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och njuter av hur fint det är i lägenheten. Genommysigt skulle man kunna kalla det ;)



Turn the lights down low
Walk these halls alone
We can feel so far from so close

Av Elin - 25 januari 2012 17:28

Positiva tankar leder till positiva handlingar som i sin tur leder till positiva resultat. Eller hur? Men just nu så känns det som om de där med positivt tänkande kan dra åt flanders. För ibland så spelar de ingen roll hur positiv man känner sig ibland blir det reslutatet 10000 gånger mer negativt än den enda glada tanke man hade. Nu börjar denna blogg bli en gnällblogg-något som verkligen inte är meningen.


I morgon skall de bli en positiv dag, med en massa positiva tanka som leder till positiva handlingar som sen i sin tur leder till positiva resultat.

Av Elin - 21 januari 2012 13:58

Idag skulle jag inte tacka nej till en hjälte, en sån där som bara skulle knacka på ens dörr och säga " Idag ska du få bli ompysslad". Detta begär kommer ifrån att jag känner mig lite bakis.


Något som jag också funderar på är varför man alltid vill ha det som man egentligen inte är bra, de som inte går att förklara med ett ord, det som inte är villig att kompromissa. Känns lite som man jagar sin egen svans ju mer man tänker på det.


Jag vet nästan ingenting om dig

Du vet nästan ingenting om mig

Finns det en så finns det flera

Av Elin - 17 januari 2012 19:40

Är lite nöjd över mig själv idag känner jag. Då kanske ni mina underbara läsare undrar varför just jag är så nöjd över mig själv. De ska jag berätta för er, jag har nämligen börjat med på riktigt göra något åt av mina nyårslöften. Just nu har jag avverkat 2 av 3 möjliga nyårslöfte. Nu kanske ni spricker av nyfikelse när jag säger att jag har haft nyårslöfte för detta år varav de 2 som jag har gjort något åt är;


1. Gå och lägga mig i tid samt försöka vakna upp i tid
2. Börja med någon motion form.



Trodde det skulle bli svårt och tungt att göra något åt dessa löften men förvånansvärt så går det ändå rätts så bra att göra något åt dessa löften. Har nog saknat känslan av att vakna upp med träningsvärk och få oja sig. Ska försöka att ägna minst 2h på en vecka åt att träna. Får vell allt se om det går eller inte :)


Im cashing out
this towns to small for me to stay
the time is now
Im heading out

Av Elin - 12 januari 2012 22:08

Jag vet att jag lova ett glädje blogg inlägg om en vecka men jag kände att jag var tvungen att skriva ner några ord här på bloggen. Ibland får jag såna därna il då allt jag tänker på vill jag skriva ner, men det är ju lite konstigt hur det kom samtidigt som jag står inför en mastodont skrivuppgift i skolan...eller hur?


Som igår när jag kom hem så valde jag att storstäda lägenheten istället för att skriva på min uppsats. Visst jag hade tänkt göra det oavsett om jag hade haft uppsatsen att skriva eller inte men att det blev en sån storstädning hade jag inte förväntat mig. Okej, nu ska jag prata lite om ärlighet för att det känns som om det är viktigt tema för denna dag. För mig personligen bygger precis alla min närmaste relationer på ärlighet och alla som verligen känner mig vet att om man frågar mig något så får man ett ärligt svar och att det i sin tur gör att man omger sig med människor som är ärliga tillbaka.


Så håll sann till er själva mina underbara läsare och förbli så awesome som ni är!

Av Elin - 10 januari 2012 20:17

Jag älskar stress, innerst inne. Om det var en man skulle jag vara gift med han vid de här laget. Fast denna relation är ohälsosam och destruktiv. Just nu har jag panik över mitt skolarbete och jag känner stressen och pressen. Fast på ett eller annat sätt får jag alltid det skrivet och inlämnat men sömnen blir alltid påverkad och innerst inne blir min själ lite mindre färgglad...


Hoho, men på fredag nästa vecka ska jag skriva ett glädje blogginlägg där jag hyllar mig själv för att jag är sån kung som fick det inlämnat mot allt odds!


....För det är så jag arbetar ;)

Ovido - Quiz & Flashcards