Alla inlägg under mars 2012

Av Elin - 25 mars 2012 18:47

Jag brukar aldrig vara långsint utan snarare tvärtom, eftersom jag anser att hålla på och vara irriterad över något inte hjälper mig att vara den glada person som jag vill vara. Men som alla vet finns det alltid någon form av undantag till ett konstaterande och till detta konstaterande finns det självklart ett undantag gott folk.


den långsinthet jag har är att jag ibland önskar jag att jag kunde bara säga att jag är irriterad över hur dålig just denna person är på att hålla vänskapen kvar.



If you’d feel like I feel
And if you’d know what I know
I don’t think you’d ever play me
I know you’d never play me

Av Elin - 24 mars 2012 19:26

Tänk att ett ögonblick kan få allt att bli pausat. En paus som kan kännas som 100 år men som egentligen kanske bara varade i 2 sekunder. Men dessa två sekundrar räcker för att etsa sig fast i ens minne. Likt en tatuering finns detta möte mellan två ögonpar kvar i mitt minne. Ibland kan det gå flera månader innan ett sånt ögonblick händer, men när det väl händer så är det som om man får distans kring alla ens interaktioner med andra människor. En blick där och en annan blick här, en massa människor vi ser men vi kanske aldrig riktigt får ett ögonblick med dem. 


Det är ögonblicken vi får med andra som vi ska värdera.



 
Av Elin - 11 mars 2012 16:32

Söndag och det betyder att det är sista dagen på denna vecka. Just denna dag så är jag så där äkta själaglad, har inget att klaga på eller något som jag känner fattas i mitt liv. Harmoni med söndagen skulle man väl kunna kalla detta humör om vi ska sätta någon form av etikett som man gör på tex syltburkar. Att jag spillde ut kaffe över hela min vita ryamatta och min fina vita duk är inte något som ens är värdigt att brusa sig upp över tycker jag udaf, utan jag  vakde att torka upp kaffet och slängde sedan in duken i tvättkorgen samt låtsades om att det har aldrig har hänt. Helt garanterat kommer jag att irritera mig över att jag spillde ut kaffe på den vita duken samt min ryamatta i morgon , men det är ju söndag och på söndagar skall man inte behöva bli irriterad över ens egna klumpighet utan man skall njuta av livet.


Even if I try to push you out
Will you return?
And remind me who I really am
Please remind me who I really am

Av Elin - 4 mars 2012 17:41

Söndag, min fina söndag. Den dagen som jag alltid har egen tid på, då jag knappt lämnar lägenheten och bara sitter i min ensamhet och filosofierar.


Dock så skulle man ju kunna önska att det fanns fler positiva tankar än negativa just denna söndag. Det är sådana stunder som den där självständiga tjejen med (för mycket) skinn på näsan önskar att hon hade någon man som bara kunde pyssla om henne, för alla andra dagar i veckan pysslar hon dels om sig själv men även de runtomkring henne.


Fram till dess, tänker hon lyssna på sin vekling-musik i smyg och forsätta tro att nästa söndag så kommer han där mannen finnas där för att pyssla om henne.


Forever I pray those beautiful eyes wanna fall upon me,
And say, "It's alright, 'cause I'm yours."
I'm yours.

Ovido - Quiz & Flashcards