Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin - 23 oktober 2012 20:27

Nu  har jag äntligen hittat tillbaka till den som jag egentligen är. Tog ett tag men nu så känner jag hur jag kan andas igen. Vet inte hur det gick till men det känns helt underbart att faktiskt inte befinna sig i den där berochdalbanan som jag har befinnit mig i den senaste månaden. Tvära kast och känslostormar kan lite lätt beskriva hur det har varit för mig.


Till slut så tröttnar man på att tänka för man inser att det inte tjänar något till , eftersom detta är något som jag inte kan påverka här och nu. Det tog väldigt länge innan jag insåg detta för jag vägra släppa på den där kontrollen att alltid veta i förväg vad som kommer att hända.


Hoppas...



Out of the doubt that fills your mind
You finally find, you and I collide

Av Elin - 12 oktober 2012 18:07

Ändå likförbanna så sitter jag och tittar på mobilen.
Som en jävla idiot, rent ut sagt.

Av Elin - 11 oktober 2012 18:32

Här sitter jag nu och samlar mina tankar. Det är faktiskt riktigt svårt att fånga dessa tankar, speciellt när de känns som om dessa tankar inte vill bli fångade. Eller kanske är det jag som låter dessa tankar fladdra fritt för att jag vet inte vart jag skall sortera dem? Jag letar efter lykta efter orden som kan beskriva de här tankarna, men de verkar som om dessa ord också är svåra att fånga. Tänk att något kan väcka så mycket hos en.


Levande, det är ett ord som blev fångat nu. Längesedan jag har känt mig så här levande. Tror jag aldrig känt mig så här levande någonsin förut, men denna nyfunna känsla har sidor som gör att man känner även de där mörka känslorna dubbelt upp. Eftersom topparna blir så stora gör det att dalarna blir ännu djupare när man känner för mycket och det här gör att man även får se vem som verkligen är en vän och låter en få känna precis de man känner här och nu. Men just nu så väljer jag att känna den där glädjen och även tillåta mig själv få gå farligt nära den där gränsen där man är glad i någon.


.


So I'll be bold
As well as strong
And use my head alongside my heart

Ovido - Quiz & Flashcards