Alla inlägg under februari 2012

Av Elin - 26 februari 2012 18:24

Idag önskar jag att det fanns en mute-knapp på alla min tankar.


A change is gonna come
Inside of everyone
The world is getting better for every day

Av Elin - 19 februari 2012 13:34

idag är det en helt vanlig söndag och det känns helt okej att det är bara är en helt vanlig söndag utan någon form av ångestdag/bakfull dag efter en all-in lördag.I går kontaktade en person mig som inte har pratat med mig 7 år helt out of blue, vilket förstås helt totalt förvåna mig. Efter att ha pratat med denna person kände jag att jag hade lust att se på foton hur livet såg ut för just 7 år sen och jag kom fram till att det var en väldigt fin tid och att man aldrig kommer bli lika bekymmerslös som man var under de fina stunderna.


Eftersom att jag kommer ihåg precis som om det vore igår hur mitt liv såg ut för 7 år sen och det gör att jag inser hur mycket som har ändrats sen dess. Men de som verkligen betyder något är fortfarande kvar i mitt liv efter alla dessa år och det är jag verkligen tacksam över eftersom när man befinner sig i en stad där man är helt själv som jag är nu så kan man bli och tvivla på sig själv och vem man är. Det är i såna stunder som ens barndomsvänner fungerar som en påminnelse om vem man egentligen är. Detta blogginlägg kan vell ses som en sån därn löjlig hyllning till de kompisar som har funnit vid min sida sen urtider tillbaka


Om jag skulle orka så skulle jag lägga in en bild på hela gänget men jag låter istället er läsare få fundera på hur erat liv såg ut för 7 år sen.



I'll lead a war with no conclusion
And in the final hour, I'll be a confident coward


Av Elin - 3 februari 2012 21:53

Idag har jag ägnat min dag åt att tänka på de både de ena och det andra. Vilket har resulterat i att jag inte ens har lämnat min lägenhet, fast som en av mina närmaste vänner sa så måst man ha såna därna dagar som man knappt lämnar soffan.


Själva funderandet som så orkar jag inte gå in på men efter ett härligt skypesamtal med de som verkligen betyder något insåg jag att det handlar om hur jag själv känner, upplever och gör som är det viktigaste. Det är jag som kan bestämma om detta i sin tur är positivt och glatt eller om jag vill vara bitter. Helt ärligt, jag tycker om Ior och allt de men jag är hellre en tiger.Till detta vill jag säga att jag skulle aldrig försöka tvinga någon att vara en tiger om de hellre vill vara en Ior med allt som kommer till att vara en tiger eller Ior.



You must understand though the touch of your hand
Makes my pulse react
That it's only the thrill of boy meeting girl
Opposittes attract

Ovido - Quiz & Flashcards